mandag den 13. juni 2011

Asiatisk inspireret kyllinge/grøntsagssuppe !



Denne suppe er nem at lave og så er den selvfølgelig rigtig smagfuld. Jeg lavede den alene på 35 min :)

Brune ris eller andre fuldkornsris går godt til.

Det skal du bruge:

En pakke hakket kylling
Tamari eller andet soya
Fiskesauce
Kyllingebouillon
2-3 gulerødder
1 løg
7 stængler forårsløg (altså det grønne)
Frisk koriander
1 kinaradisse (kan købes hos en grønthandler)
1 kinakål (kan også købes hos en grønthandler)
1 hvidløgsfed
Peber
Ris


Sådan gør du:

  1. Sæt risene over (de skal ca. have en halv time)
  2. Sæt 1½ liter vand over til at koge.
  3. Kom kødet i en skål og pres 1 fed hvidløg i, 2 spsk soya og 1 spsk fiskesauce. Kværn masser frisk peber over.
  4. Hak forårsløgene og pil korianderne. Halvdelen skal op i kødblandingen. Resten gemmes til senere.
  5. Når vandet har kogt, så op med det i en gryde. Kog vandet og tilsæt 2 kyllingebouillonterner.
  6. Form kødet til små boller. Bare løst og hurtigt.
  7. Skær kinaradisse i skiver (ikke for tykke!) og kom ned i vandet. Kød og kinaradisse skal koge i ca. 12 min.
  8. Skær gulerødderne ud i skiver og kom det ned i vandet efter de 12 min er gået. Giv det lige omkring 3-4 min.
  9. Skær løg i skiver og smid det ned i vandet.
  10. Ca. 10 blade kinakål skæres i halve stykker og smides i vandet. 
  11. Tilslut kommer du forårsløgene i, et skvæt fiskesauce og pynter med koriander.
Så er du færdig :) - Og det passer også med at risene er færdige ..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar