torsdag den 16. juni 2011

Frisk grøn energi



Kan det virkelig være rigtigt at man kan lave en velsmagende juice med grøntsager? JA!!

Smag bare engang denne grønne sag her ..

Du skal bare bruge:
2 æbler
En stor håndfuld spinatblade
En stor skive citron


Sådan gør du:
Pres æblerne i juicepresseren, og kom saften op i blenderen sammen med spinaten (husk lige at pille stilkene af, de kan godt være bitre) og saften fra citronen. Blend til det bliver mørkegrønt..


Har prøvet at tage et billede af det, så i kan få en fornemmelse af det mængdemæssigt. Men vigtigst er det nu, at du smager den til så den bliver som du gerne vil have den.. Nogle gange bruger jeg 2 store håndfulde spinatblade, for faktisk smager det ikke rigtig af noget, så man kan jo lige så godt komme lidt ekstra af det grønne i ;)



Et godt tip er, at du også kan snige et stort stykke agurk med i juicen (pres med æblerne) eller komme en halv avocado i blenderen. Du kan også komme en håndfuld mynteblade/citronmelisseblade i blenderen. Eller Basilikumblade. Der er så meget du kan bruge, at det kun er fantasien der sætter grænser. Så eksperimenter med det du har :)

Da jeg skulle servere den for min far for første gang, kiggede han ret skeptisk på den og dertil på mig. "Skal jeg virkelig drikke det der grønne stads?".. Da han havde taget en slurk, havde han store øjne og så ud som om han havde fået den lækreste juice nogensinde. Han sagde at den smagte fantastisk :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar