fredag den 10. juni 2011

Kokosvand - det sunde og lækre alternativ til vand

Det er vigtigt at få vand hver dag for at kroppen kan fungere ! Vidste du at 60 % af vores kropsvægt består af vand?

Stil efter at drik omkring 2 liter hver dag. Eventuelt mere hvis du træner eller hvis du sveder mere pga. varmen. Hvis det er meget varmt kan man faktisk godt svede, og jeg citererer NNR (vores bibel på studiet), severel litres per day in a warm enviroment. Så huske nu at drikke vand :) !

Men bliver det lidt for kedeligt kun at drikke vand, så har jeg et rigtig godt alternativ, nemlig KOKOSVAND. Kokosvand er det vand man finder inde i unge kokosnødder. Jeg synes det smager super godt! Jeg er blevet lidt afhængig af det, og hvis ikke det var for prisen havde jeg nok haft en karton stående i køleskabet hele tiden.  Jeg har prøvet nogle forskellige mærker, men "Cocovita" er den jeg bedst kan lide. Synes de andre har en smag af konserveringsmiddel. Men denne er så god som en frisk kokosnød.


Den kan købes i Irma. En lille koster vidst 19 kr. Man kan også få en stor karton til 39. Det er lidt pebret, men det er nu lækkert med noget andeledes og eksotisk engang imellem :)




Kokosvand er vidst også blevet et hit blandt de kendte celebs, så hvis man vil være med på moden, så er det nu, haha. Jeg tror at det skyldes at kokosvand er blevet hypet som en rigtig sundhedsdrik, pga. det høje indhold af electrolytter (elektrolytter er kropssalte). Drikke med et højt indhold af electrolytter finder man også i sportsdrikke. Men disse elektrolytter skulle være vigtige at få efter træning og andet hårdt fysisk arbejde, da det så vil gå ind og oprette balancen, efter at man har svedt og tabt salt. Om det ligefrem er nødvendigt at indtage, skal jeg ikke kunne sige og om det er meget bedre end vand skal jeg heller ikke kunne sige, men godt smager det, og det er jo det vigtigste :)    



   

1 kommentar:

  1. http://www.bt.dk/sygdomme/halvanden-liter-vand-om-dagen-er-nonsens
    :)

    SvarSlet