fredag den 10. juni 2011

Lækker morgenmad

Jeg elsker morgenmad og hver morgen er jeg hundesulten! Når tiden er til det, kan jeg derfor godt lide at få en solid start på dagen.

Her er et foreslag hvis du har lyst til at prøve noget nyt:



Menu:
1. Asparges med parmaskine
2. Grøntsagsmuffins
3. Blåbær/appelsin juice
4. Hårdkogt æg
5. Agurk

Ret 1 og 3 har jeg allerede lagt opskrifter ud for. Ægget kan i forhåbentlig godt finde ud af at koge ;)  - Og agurken er hellere ikke rocket-science. Så er der jo kun grøntsagsmuffins tilbage, og opskriften kommer her:

3 æg
ca. en halv pose frossen spinat (skal lige dampes først)
½ rødløg (hakkes)
2 mellem revede gulerødder (husk lige at presse væden ud)
½ revet rød peberfrugt (husk lige at presse væden ud)
eventuelt lidt revet squash (husk lige at presse væden ud)
salt og peber
eventuelt noget paprika eller cayennepeber

Det skal bare blandes og ned i muffinsforme. Ind i ovnen i ca. 15-20 min i en 200 grader varm ovn. Og så er der serveret.  



Held og lykke :)

ps. undskyld den ringe billedekvalitet. De blev nemlig taget med Iphone!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar