fredag den 10. juni 2011

Nem hverdagsmad på 20 min

Forleden lavede jeg denne ret med kylling og rød pesto og grønne asperges svøbt i parmaskinke. Det er meget let at lave, og der er masser smag i !



Kyllingspyd:

Mariner en pakke kyllinginderfilet med en god sjat olivenolie, 2 skiver citron, 2 hvidløg og salt og peber. Det må gerne trække i nogle timer i køleskabet.
Herefter sættes de på spyd (spydene skal lige skylles i vand eller lægges i blød så de ikke brænder i ovnen). Sæt nu kyllingespydene ind i en 225 grader varm ovn i 12 min. Herefter tages de ud og et godt lag rød pesto (bare køb et glas færdiglavet) kommes ovenpå kyllingen. Pynt med persille.

Asparges:

Skyl asparges og rul parmaskinke rundt om. Ind i en 225 grader varm ovn i 12-15 min.



Så dette er virkelig nem hverdagsmad der kan laves på 20 min.

Forresten gør fuldkornsris sig godt til :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar